Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití teorie hromadné obsluhy při návrhu a optimalizaci paketových sítí
Rýzner, Zdeněk ; Zeman, Václav (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teorií hromadné obsluhy a jejím využitím při návrhu modelů uzlů v paketové síti. Jsou zde popsány obecné principy pro vytváření modelů systémů hromadné obsluhy a matematické pozadí této problematiky. Dále byl v prostředí MATLAB vytvořen program pro simulaci zpoždění paketů v síti, který implementuje dva druhy popsaných modelů - M/M/1 a M/G/1. Program umožňuje simulovat jednotlivé prvky sítě a získat základní charakteristiky sítě jako je zpoždění či ztrátovost paketů. Byla také navržena laboratorní úloha, ve které se studenti seznámí se základy teorie hromadné obsluhy a vyzkouší si analytický a simulační přístup k řešení systémů hromadné obsluhy.
Vakcinační centrum 4.0
Forejtník, Ondřej ; Uhlík, Ondřej (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním pohybu osob ve vysokokapacitním vakcinačním centru během pandemie covid-19. Předmětem modelování je vakcinační centrum, které bylo provozováno Fakultní nemocnicí Brno na Brněnském výstavišti v první polovině roku 2021. Práce popisuje proces očkování v centru a s ním spojenou teorii pohybu osob. Na základě dat získaných mimo jiné analýzou videozáznamů pořízených v centru byl v programu Pathfinder vytvořen numerický model vakcinačního centra. Ten byl využit pro kapacitní posouzení vakcinačního centra a pro vytvoření návrhového modelu centra zvládajícího vyšší intenzity přicházejících pacientů. Výstupem diplomové práce je návrh dispozičního řešení vakcinačního centra, při kterém bude možné v centru očkovat nejvyšší počet pacientů za den.
Praktická aplikace modelů hromadné obsluhy
VÁŇOVÁ, Eliška
Cílem teorie hromadné obsluhy bývá popis fungování daného systému hromadné obsluhy a nalezení takového počtu obsluhujících linek, při jejichž zapojení by nedocházelo k vytváření front nebo dokonce opouštění systému (odchod zákazníka). Teorie hromadné obsluhy jsou velmi užitečné z hlediska nalezení efektivního způsobu řízení systému hromadné obsluhy. Příliš velké množství obsluhových zařízení by vedlo nadměrným nákladům a naopak příliš malé množství zařízení zase k nespokojenosti zákazníků. A právě na aplikaci teorie hromadné obsluhy je zaměřena tato diplomová práce. Cílem je na základě údajů získaných od společnosti provozující sítě hypermarketů, supermarketů a obchodních domů, optimalizovat počet pokladen na prodejně a zefektivnit tak řízení systému hromadné obsluhy prodejny.
Využití teorie hromadné obsluhy při návrhu a optimalizaci paketových sítí
Rýzner, Zdeněk ; Zeman, Václav (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teorií hromadné obsluhy a jejím využitím při návrhu modelů uzlů v paketové síti. Jsou zde popsány obecné principy pro vytváření modelů systémů hromadné obsluhy a matematické pozadí této problematiky. Dále byl v prostředí MATLAB vytvořen program pro simulaci zpoždění paketů v síti, který implementuje dva druhy popsaných modelů - M/M/1 a M/G/1. Program umožňuje simulovat jednotlivé prvky sítě a získat základní charakteristiky sítě jako je zpoždění či ztrátovost paketů. Byla také navržena laboratorní úloha, ve které se studenti seznámí se základy teorie hromadné obsluhy a vyzkouší si analytický a simulační přístup k řešení systémů hromadné obsluhy.
Analýza a návrh optimalizace provozu Service Desk s využitím BI
Gregor, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato práce se zabývá optimalizací nasazení pracovníků na service desku ve společnosti Atos IT Solutions and Services s.r.o. Představuje funkci service desku obecně i z pohledu metodiky ITIL. Představuje také metodiky pro výpočet vytížení pracovníků. V praktické části se zabývá sběrem dat a jejich úpravou tak, aby mohla být provedena analýza a navržena vhodná opatření vedoucí k zefektivnění využití pracovních sil na service desku. Použitá metoda umožňuje vytvářet predikce poptávky po službách service desku vždy pro konkrétní časové období.
Možnosti užití modelů hromadné obsluhy ve službách a prodeji zboží
Toman, Vladimír ; Kořenář, Václav (vedoucí práce) ; Šindelářová, Irena (oponent)
1 ÚVOD 2 CHARAKTERISTIKA SYSTÉMŮ HROMADNÉ OBSLUHY 2.1 OBLASTI VYUŽITÍ TEORIE HROMADNÉ OBSLUHY 2.2 ZÁKLADNÍ PRVKY A CHARAKTERISTIKY 2.3 KLASIFIKACE SYSTÉMŮ HROMADNÉ OBSLUHY 2.1 CHARAKTERISTIKA VYBRANÝCH MODELŮ 3 PRŮZKUM O VYUŽÍVÁNÍ TEORIE HROMADNÉ OBSLUHY 4 PRAKTICKÁ ÚLOHA 5 ZÁVĚR
Simulační model dispečinku
Korecká, Markéta ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce vystihuje teoretické poznatky z oblasti simulace a teorie hromadné obsluhy. Tyto poznatky jsou využity při zpracování praktického příkladu. Pro zpracování případové studie je využíván simulační software SIMUL8, pomocí kterého je vytvořen model. Cílem práce je namodelovat současný chod dispečinku, zjistit jeho úzká místa a po té pomocí experimentu s modelem navrhnout nutné rozšíření počtu pracovišť na dispečinku.
Simulace stochastických modelů hromadné obsluhy
Slámová, Kateřina ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Práce vystihuje teoretické poznatky z oblasti teorie hromadné obsluhy a simulace a následně jsou aplikovány poznatky do praxe. Pro případovou studii je využíván simulační software Simul8 a podpůrný program Crystal Ball, pomocí nichž je vytvořen model. Cílem je navrhnout nejlepší řešení daného problému a zhodnotit systém z hlediska struktury a funkčnosti. S modelem je provedeno několik experimentů a následně je posouzena vhodnost či nevhodnost použití jednotlivých variant.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.